Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
geschiedenis --- rekenonderwijs --- wiskunde --- 475.4 --- Basisonderwijs --- Rekenen --- Wiskunde --- Rekenonderwijs: geschiedenis --- (zie ook: realistische wiskunde)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
17.63 textlinguistics. --- Tekstinterpretatie. --- Islamitische wereld.
Choose an application
Mathématiques Wiskunde --- 510.3 --- Wiskunde --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Wiskunde
Choose an application
Nummerplaten, bankbiljetten, gokautomaten, de kalender, je streefgewicht… het leven lijkt soms wel één grote rekensom. In elke supermarkt, stationshal, huiskamer en kroeg wemelt het van de getallen. Om daar grip op te krijgen kan een rekenmachine soms helpen, maar daarvoor moet je nog steeds wel de principes van het elementaire rekenen kennen én begrijpen. Marjolein Kool en Ed de Moor kozen honderd situaties uit het leven en leggen daarmee de regels en achtergronden van het rekenen glashelder in woord én beeld uit. Op de trap, bij de koffieautomaat, onder de douche, je zult het voortaan altijd en overal ervaren… alledaags rekenen is onvermijdelijk en onalledaags boeiend.
Rekenkunde --- rekenen --- KHCA --- Rekenen --- Basisonderwijs --- Wiskunde --- Realistisch rekenen --- Dagelijks leven
Choose an application
wiskunde --- Mathematics --- 510.3 --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Wiskunde --- Wiskunde
Choose an application
Hoe werkt de staartdeling? Hoe deel je door een breuk? Wat zijn priemgetallen? Hoeveel milliliter gaat er in een kubieke meter? Waarom zijn procenten (niet) moeilijk? Hoe denk en werk je bij hoofdrekenen? Wat leren kinderen eigenlijk in de rekenles? Wordt er wel genoeg geoefend op school? Waarom moeten we nog leren rekenen nu iedereen een rekenmachine heeft? In Rekenen is leuker dan/als je denkt worden vragen van ouders, leraren en studenten behandeld. Voorbeelden uit onderwijs, wereld en wetenschap laten zien hoe mooi ons getallensysteem in elkaar zit. Rekenen is geen verzameling trucjes en saaie regels, maar een dynamisch vak, dat meer betekenis krijgt en meer plezier oplevert als je leert nadenken over de achterliggende principes. Uitgave, met een actueel thema als onderwerp, om met rode oortjes te lezen, door te bladeren en kennis van te nemen. Twee ontwerplijnen vechten erin om voorrang: er wordt met aansprekende, 'ouderwetse' deskundigheid gesproken over rekenen, rekenonderwijs En het hele patroon van logische denkexcertities daarachter n het plaatst rekenen (rekenonderwijs-rekenopgaven- rekenbewerkingen) in een context van logische schoonheid, van verwondering, van bewondering voor wat rekenkunde kan bijdragen aan het creatiever oplossen van dagelijkse levensvraagstukken. Zeker: net als in recente publicaties komen de rekenbewerkingen voorbij, wordt er aandacht besteed aan oplossingswijzen, zijn er tabellen, schema's, (zwart-wit)illustraties die ertoe bijdragen je het beschrevene beter voor te kunnen stellen, maar in geen van de uitgaven die de laatste jaren passeerden, gebeurde dat op zo'n deskundige, originele, bevlogen, aanstekelijke wijze als in dit boek. Voor elke primair onderwijsbetrokkene, maar ook voor ouders, wordt hier een rekenvademecum gepresenteerd dat leest als een spannende roman. Het boek besluit met Antwoorden op de opdrachten en achtergrondliteratuur/websites Inhoudsopgave : Positiesysteem Getallen Structuurrekenen Cijferen Delen Oefenen Schattend Rekenen Getaltheorie Breuken Verhoudingen Procenten Meten
Rekenen. --- rekenen --- Mathematics --- wiskunde --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Delen(Bewerkingen) --- Getallen --- Meten --- Procenten --- Schattend rekenen --- Verhoudingen (wiskunde) --- Wiskunde --- Rekenen --- Getallenkennis --- Breuken (wiskunde) --- Metend rekenen --- Breuk (wiskunde) --- Procent
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|